THE EFFECT OF FINANCIAL LITERACY, DIGITAL LITERACY, PERFORMANCE EXPECTANCY ON INTENTION BEHAVIOR TO USE PEER TO PEER LENDING

Deva Noor Rahma, Ratna Candra Sari

Abstract


Abstract: The Efeect of Financial Literacy, Digital Literacy, and Performance Expectancy on Intention Behavior to Use Peer to Peer Lending.

This research aims to examine the influence of (1) Financial Literacy, (2) Digital Literacy and (3) Performance Expectancy on Intention Behaviour to use Peer to Peer Lending platform. This research was a comparative-casual study. The population used in this research are the Undergraduate Student of Economics Faculty of Yogyakarta State University Class of 2017. This research used purposive sampling which resulted in 166 students as research sample. Multiple regression analysis tests used as a data analysis technique in this research. The shows that (1) Financial Literacy does not influence the Intention Behaviour to use Peer to Peer Lending platforms, (2) Digital Literacy has a negative effect on Intention Behaviour to use Peer to Peer Lending platforms, and (3) Performance Expectancy has a positive effect toward Intention Behaviour to use Peer to Peer Lending platform.

Keywords: Financial Literacy, Digital Literacy, Performance Expectancy, Intention Behaviour, Peer to Peer Lending

 

Abstrak: Pengaruh Literasi Keuangan, Literasi Digital, dan Ekspektasi Kinerja terhadap Niat Berperilaku untuk Menggunakan Peer to Peer Lending.

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh (1) Literasi Keuangan (2) Literasi Digital, dan (3) Ekspetasi Kinerja terhadap Niat Berperilaku untuk Menggunakan Peer to Peer Lending. Penelitian ini merupakan penelitian kasual komparatif. Populasi penelitian ini adalah mahasiswa S-1 Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Yogyakarta Tahun Angkatan 2017. Penelitian ini menggunakan Teknik purposive sampling dan mendapatkan 166 mahasiswa sebagai sample penelitian. Teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi linear berganda. Hasil penelitian menunjukan bahwa (1) Literasi Keuangan tidak berpengaruh terhadap Niat Berperilaku untuk Menggunakan Peer to Peer Lending, (2) Literasi Digital berpengaruh negatif terhadap Niat Berperilaku untuk Menggunakan Peer to Peer Lending, dan (3) Ekspetasi Kinerja berpengaruh positif terhadap Niat Berperilaku untuk Menggunakan Peer to Peer Lending.

Kata Kunci: Literasi Keuangan, Literasi Digital, Ekspektasi Kinerja, Niat Berperilaku, Peer to Peer Lending.


 

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


.