THE INFLUENCE OF PERCEIVED EASE OF USE AND PERCEIVED USEFULNESS OF BNI SONIC ON BNI CUSTOMER SATISFACTION AT MAIN BRANCH BNI UGM YOGYAKARTA
Diana Rahmawati, Yogyakarta State University, Indonesia
Abstract
Abstract: This research aims to find out the influence of perception of ease of use and find out the influence of the perception of the usefulness of BNI Sonic on BNI customer satisfaction. This study using the design of causal and population relations research in this study is all customers of BNI branch office UGM Yogyakarta user BNI Sonic machine totaling 223 people. Data collection using questionnaires that have been tested for validity and reliability and data analysis techniques used in this study are multiple regression analysis. The results of the study of the perception of ease of use and the influence of the perception of the usefulness of BNI Sonic had a significant positive effect on customer satisfaction. Thus, it is recommended for Bank BNI UGM Yogyakarta branch office to be able to improve the menu feature "guidelines for the use of BNI Sonic" in BNI Sonic machines so that customers are easier to use.
Keywords: perceived ease of use, perceived usefulness, customer satisfaction, BNI Sonic
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi kemudahan penggunaan dan mengetahui pengaruh persepsi kebermanfaatan BNI Sonic terhadap kepuasan nasabah BNI. Penelitian ini menggunakan rancangan penelitian hubungan kausal dan populasi dalam penelitian ini adalah seluruh nasabah BNI kantor cabang UGM Yogyakarta pengguna mesin BNI Sonic yang berjumlah 223 orang. Pengumpulan data menggunakan kuesioner yang telah diuji validitas dan reliabilitas serta teknik analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisis regresi berganda. Hasil penelitian dari persepsi kemudahan penggunaan dan pengaruh persepsi kebermanfaatan BNI Sonic berpengaruh positif signifikan terhadap kepuasan nasabah. Dengan demikian disarankan bagi bank BNI kantor cabang UGM Yogyakarta untuk dapat meningkatkan fitur menu “pedoman penggunaan BNI Sonic” di dalam mesin BNI Sonic agar nasabah lebih mudah menggunakan.
Kata kunci: persepsi kemudahan penggunaan, persepsi kebermanfaatan, kepuasan nasabah, BNI Sonic
Full Text:
PDFRefbacks
- There are currently no refbacks.
.